Ostoehdot

Alla olevia ehtoja sovelletaan verkkokaupassamme.

Suostumus Henkilötietojesi Käsittelyyn

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen.

Yleistä verkkokaupasta

Digitaalisia tuotteita myy Raahe Guide. Myymme digitaalisia tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Emme vastaa veroista, tulleista tai muista kuluista, jotka riippuvat toimitusmaasta ja jotka maksetaan lähetystä noudettaessa.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.raaheguide.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Korttimaksut veloitetaan välittömästi maksun hyväksymisen yhteydessä.

Toimitusaika

Lähes kaikkia esillä olevia digitaaalisia tuotteita löytyy välittömästi toimitettavaksi.
Jos tilaus on tehty ennen klo 17.00 arkipäivänä, tuotteet aktivoidaan yleensä samana päivänä! Yleensä tuotteet ovat saatavissa 1-4 arkipäivän sisällä Suomessa, mutta varaamme oikeuden tuotteiden loppuunmyyntiin, joka voi pidentää tuotteiden toimitusaikaa. Jos toimitus viivästyy, pyrimme aina ilmoittamaan siitä sähköpostitse tai puhelimitse.
Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi 1-2 työpäivässä. Toimitusaikaan voi kuitenkin vaikuttaa käsiteltävien tilausten määrä sekä olosuhteet, joihin emme voi vaikuttaa. Esimerkiksi sähkökatkoksista aiheutuvat viivästykset.

Onko sinulla kysyttävää?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected] tai soittamalla numeroon: +358 41 483 2672. Asiakaspalvelu on avoinna ma-pe klo 9.00 – 16.00.

Tuotteiden toimitusaika perustuu käsittelytilanteeseen. Joissakin tapauksissa tilaamasi tuote voi olla loppuunmyyty. Tämä voi johtua virheestä serverillä. Tuotteen ollessa loppu, ilmoitamme siitä vastaanottajalle sähköpostitse. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli toivot tarkempaa tietoa toimituksesta.

Tilaukset

Tilatessasi tuotteen saat tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta voit nähdä tilauksesi tiedot. Tarkista aina, että tiedot tilausvahvistuksessa ovat oikein. Jos jokin askarruttaa mieltäsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected] tai soittamalla numeroon: +358 41 483 2672. Tallenna aina tilausvahvistus. Tilauksemme toimitetaan nopeasti, joten valitettavasti meillä ei aina ole mahdollisuutta muuttaa tilausta, mutta tarkistamme aina mahdollisuuden muutokseen. Jos haluat tehdä vaihdon eri tuotteeseen, on siitä tehtävä uusi tilaus.

Palautusoikeuden puuttuminen yksityishenkilöiden välisessä kaupassa

Raahe Guiden kautta yksityiseltä henkilöltä hankittuihin tuotteisiin tai palveluihin ei sovelleta kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta. Jos käytetty tavara on ostettu yksityishenkilöltä, kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia, jonka säännökset virheen määrittelyn osalta ovat pitkälti kuluttajansuojalakia vastaavia. Mikäli tuote tai palvelu ei vastaa myyjän antamaa kuvausta, kannattaa ostajan olla yhteydessä myyjään asian ratkaisemiseksi. Jos asia ei ratkea toivotulla tavalla, esim. kaupan purku, ostaja voi saattaa riidan käräjäoikeuden ratkaistavaksi.

Kaupan purkaminen yksityisten välillä.
Yksityisten henkilöiden väliseen irtaimen kauppaan sovelletaan kauppalakia. (minilex.fi)

Yksityishenkilöiden lisäksi Raahe Guidessa toimii myyjinä myös yrityksiä eli Myyjiä, ja heiltä hankittuihin tuotteisiin ja palveluihin kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen suoja ja palautusoikeus.

Toimitus ja muut kustannukset

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa voimassa olevat toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimituskulut näkyvät automaattisesti kassalla. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa myyjälle viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Noutamatta jätetty paketti

Paketteja säilytetään postissa 7 päivää. Jos et nouda pakettiasi tässä ajassa, lähetetään se automaattisesti takaisin lähettäjälle. Noutamattomista lähetyksistä myyjä voi periä hallinto- ja toimituskustannuksia.

Palautusehdot kotimaassa

  • Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen myyjälle 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta (lasketaan siitä päivästä alkaen kun sait saapumisilmoituksen). Palautuksen teet helposti postin toimipisteessä, jossa sinun tulee kertoa, että kyseessä on asiakaspalautus ja ilmoita asiakaspalautustunnus (asiakaspalautustunnus löytyy palautuslomakkeesta).
  • Myyjä tarkistaa palautetut tuotteet ennen hyvitystä.
  • Palautuksesta myyjä veloittaa voimassa olevat toimituskulut. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Paketoi palautettava tuote huolellisesti. Älä lähetä tuotetta ilman suojaavaa paketointia. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä paketissa ja käyttämätön. Vain pakettina toimitetut palautukset hyväksytään, muilla toimitustavoilla tehdyt palautukset laskutetaan asiakkaalta.

Huom. Käytetyistä tuotteista ei yleensä suoriteta rahapalautusta, mutta voitte sopia asiasta myyjän kanssa!
Käytetyn tuotteen takaisin lähettämisestä myyjä perii voimassa olevat normaalit toimituskulut.

Näin vaihdat/palautat tuotteet, kotimaan toimitukset

  1. Paketoi palautettava tuote huolellisesti, voit käyttää toimituksen lähetyspussia palautuspakettina. Jos haluat vaihtaa tuotetta kirjoita siitä Palautuslomakkeelle. Paketoituasi tuotteen vie paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen. Kerro, että haluat tehdä asiakaspalautuksen. Tuotteet palautuvat näin automaattisesti myyjälle. Säilytä postilta saamasi asiakaspalautuskuitti kunnes palautuksesi on käsitelty.
  2. Kun palautettava tuote on saapunut ehjänä perille, myyjä tarkastaa sen ja suorittaa tämän jälkeen rahapalautuksen. Maksettujen tuotteiden rahapalautuksen myyjä suorittaa viimeistään 30 päivän sisällä palautuksen vastaanottamisesta.
  3. Turvallisuuden vuoksi palautettava rahasumma maksetaan ainoastaan samalle kortille/tilille, jolta tuotteen maksu on suoritettu. Mahdollisen korttimaksupalautuksen tiedot kulkevat turvallisen yhteyden kautta. Henkilökohtaiset korttitiedot eivät tallennu Raahe Guiden verkkokauppaan. Palautuksia ei voi lähettää postiennakolla.

Rahapalautukset

Maksettujen tuotteiden rahapalautus suoritetaan viimeistään 30 päivän sisällä palautuksen vastaanottamisesta. Myyjä hyvittää maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti.

Reklamaatio

Jos tilaamasi tuote on virheellinen ja haluat tehdä reklamaation, ota yhteyttä suoraan myyjään tai asiakaspalveluumme soittamalla numeroon +358 41 483 2672 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected].

Lait ja säädökset

Toimintamme perustuu voimassa olevaan Kuluttajansuojalakiin.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kirjaudu sisään

Rekisteröidy

Nollaa salasana

Anna käyttäjätunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin saat sähköpostiisi linkin uuden salasanan luomiseen.

Jäsenyys

Tätä toimintoa varten tarvitaan aktiivinen jäsenyys. Klikkaa alla olevaa painiketta nähdäksesi käytettävissä olevat tilaukset.